|
Spokojenost návštěvníků Jihočeského kraje (turistická oblast Šumavsko)
KOŇAŘÍKOVÁ, Zita
Spokojenost účastníka cestovního ruchu v dané destinaci je pro jeho možný návrat do lokality a jeho následné reference klíčová. Vychází z mnoha aspektů pobytu a často stačí nespokojenost s jedním z nich, aby návštěvník viděl destinaci v úplně jiném světle. Tato bakalářská práce zkoumá, jak návštěvníci vnímají kvalitu a kvantitu primární a sekundární nabídky v Jihočeském kraji, konkrétně v turistické oblasti Šumavsko, a zároveň činitele, které ovlivňují či přímo determinují jejich spokojenost. Vzhledem k popularitě a také možnostem a nabídce cestovního ruchu bylo sledováno a analyzováno množství aspektů, klíčových pro posílení, zachování, či obnovení konkurenceschopnosti destinace cestovního ruchu. Pro nedostatky regionu bránící mu v rozvoji cestovního ruchu jsou v závěru bakalářské práce navržena opatření pro jejich odstranění.
|
|
Spokojenost návštěvníků ve městě Písek
ČERNICKÁ, Aneta
Cílem práce je na základně kvantitativního výzkumu identifikovat faktory ovlivňující spokojenost návštěvníků ve městě Písek. Vnímaní kvantity a kvality primární a sekundární nabídky cestovního ruchu z hlediska poptávky a návrh opatření vedoucích ke zvýšení spokojenosti účastníků cestovního ruchu ve městě Písek.
|
|
Spokojenost návštěvníků Jihočeského kraje (turistická oblast Prácheňsko)
MRÁZOVÁ, Adéla
Tato práce odhaluje a následně zkoumá faktory, které ovlivňují spokojenost návštěvníků v oblasti Prácheňsko. V této turistické oblasti jsem analyzovala, jak návštěvníci vnímají kvantitu a kvalitu primární a sekundární nabídky cestovního ruchu. Nejprve jsem si vytvořila literární rešerši, která souvisí s danou problematikou, a poskytla mi obecné informace o cestovním ruchu a faktorech s ním souvisejících. Pro praktickou část jsem získala primární data prostřednictvím dotazníkového šetření v turistické oblasti Prácheňsko. Po dobu 1 měsíce (srpen) jsem sesbírala přes 300 dotazníků. Na základě získaných dat jsem zjistila, že návštěvníci turistické oblasti Prácheňsko byli vždy převážně spokojeni. Tato destinace nabízí jak historické, umělecké a kulturní památky, tak i sportovně-rekreační zařízení či různě zaměřené festivaly. Prácheňsko má velmi rozvinutou primární i sekundární nabídku. Oblast má rozšířený přírodní i kulturně-historický potenciál. Po dosažení cílů bakalářské práce se pokusím navrhnout opatření, jež zlepší nabízené produkty tak, aby zvýšily spokojenost návštěvníků dané oblasti.
|
|
Skiareál Monínec a jeho význam pro rozvoj destinace cestovního ruchu
BURDOVÁ, Karolína
Skiareál Monínec se nachází v jižní části Středočeského kraje nedaleko města Sedlec-Prčice v oblasti zvané Toulava. Cílem bakalářské práce je na základě poptávky a nabídky skiareálu Monínec v letní a zimní turistické sezóně zhodnotit jeho význam pro rozvoj destinace cestovního ruchu a jeho začlenění do kooperačních struktur v destinaci.
|
|
Tvorba tematického produktu destinace cestovního ruchu (Mikroregion Radnicko)
KALOUŠOVÁ, Michaela
Hlavním cílem práce je identifikace jedinečných prodejních vlastností destinace na základě silných a slabých stránek potenciálu cestovního ruchu v Mikroregionu Radnicko. Návrh marketingového mixu pro tematický produkt mikroregionu jako destinace cestovního ruchu. K analýze destinace Mikroregionu Radnicko byla použita primární a sekundární data. Primární data byla získána z dotazníkového šetření, jehož výsledky jsou v této práci zpracovány. Dalším zdrojem primárních dat byly dva strukturované rozhovory s odborníky, které mají zkušenosti s cestovním ruchem na Radnicku. Výsledky výzkumu jsou shrnuty v kapitole syntéza výsledků a poznatků. Na základě výsledků dotazníkového šetření a strukturovaných rozhovorů byly navrženy tři tematické produkty, které by měly přispět k rozvoji cestovního ruchu v Mikroregionu Radnicko. Tyto tematické produkty jsou: Radnicko pod rouškou tajemství, Pěší putování Mikroregionem Radnicko, Po stopách důlní činnosti na Radnicku. Tyto produkty byly aplikovány v rámci nově vytvořených internetových stránek pro návštěvníky.
|
|
Destinace Prácheňsko na trhu cestovního ruchu
NĚMCOVÁ, Klára
Cílem této bakalářské práce bylo zhodnocení primární a sekundární nabídky destinace Prácheňsko, stanovení konkurenční výhody destinace a navržení způsobu jejího prosazování. K analýze současného stavu Prácheňska sloužila primární a sekundární data. Primární data byla získána z dotazníkového šetření, jehož výsledky jsou v práci zpracovány. Dále byly provedeny dva strukturované rozhovory s odborníky, kteří mají zkušenosti v cestovním ruchu na Prácheňsku. Výsledky výzkumu jsou shrnuty v syntéze výsledků a poznatků. Na základě výsledků dotazníkového šetření a strukturovaných rozhovorů byla navržena opatření, která by přispěla k rozvoji cestovního ruchu na Prácheňsku. Jednalo se především o návrh vytvoření značky a loga Prácheňska. Byl vytvořen náčrt oficiálních webových stránek Prácheňska, kde se nacházela nabídka turistických cílů na základě všech smyslů (zrak, čich, sluch, hmat a chuť) a oblastí (Strakonicko, Písecko, Blatensko a Vodňansko), které jsou součástí Prácheňska.
|
|
Faktory ovlivňující spokojenost návštěvníků Jihočeského kraje (Táborsko)
BRAGUCA, Andrej
Cílem práce je identifikace faktorů ovlivňujících spokojenost návštěvníků Táborska a posouzení souladu jejich představ s reálným stavem. Vnímání kvantity a kvality primární a sekundární nabídky cestovního ruchu ve zvoleném regionu z hlediska poptávky. Na základě výsledků dotazníkového šetření, e-mailové komunikace a řízených rozhovorů byla navržena opatření, která by mohla vést k rozvoji cestovního ruchu na Táborsku.
|
|
Zhodnocení využití potenciálu cestovního ruchu v Ústeckém kraji
Vajdečková, Barbora ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce) ; Vaško, Martin (oponent)
Diplomová práce "Zhodnocení využití potenciálu cestovního ruchu v Ústeckém kraji" se zabývá analýzou cestovního ruchu v Ústeckém kraji. Cílem práce je vymezení předpokladů cestovního ruchu, celkové posouzení potenciálu pro rozvoj cestovního ruchu v kraji a zhodnocení jeho využití. Práce je rozdělena do šesti kapitol, které přecházejí od teoretických východisek ke konkrétně zkoumaným tématům, např. analýza primární a sekundární nabídky či analýza návštěvnosti.
|
| |